Lokomotywy Rynku Kolejowego rozdane

22 września, podczas targów Trako 2015, wręczono statuetki Lokomotyw Rynku Kolejowego. Nagrody redakcji miesięcznika "Rynek Kolejowy" i portalu rynek-kolejowy.pl (wydawcą obu jest ZDG TOR) przyznane zostały w 5 kategoriach: Innowacja, Dla Pasażera, Nowi Przewoźnicy, Promotor Kolei oraz Nagroda Specjalna.

– Jako pierwsi postanowiliśmy oddać wybór w ręce osób, którzy są blisko kolei – Czytelnikom „Rynku Kolejowego". Warto zauważyć, że wpłynęło do nas ponad 10 tysięcy głosów, a więc jak na pierwszy raz jest to bardzo dobry rezultat – podkreślił wiceprezes ZDG TOR Adrian Furgalski.

W kategorii "Nowi Przewoźnicy” Łódzka Kolej Aglomeracyjna została nagrodzona za nowy tabor. – Tę nagrodę odbieramy dzięki podróżnym Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, którzy nas docenili – powiedział prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Andrzej Wasilewski.

W kategorii „Promotor Kolei” zwyciężył Paweł Pleśniar, reprezentujący Arrivę (35,84% głosów). Otrzymał on nagrodę za Pociąg na plażę, Kolej Nadzalewową, połączenie kolej-bus do Chełmna i dziesiątki innych pomysłów promujących kolej w północnej Polsce. – Udało nam się zebrać młody, aktywny zespół. Myślę, że nasze projekty, takie jak połączenie kolej-statek-autobus pokazały, że w Polsce jest potencjał do znacznego zwiększenia przewozów kolejowych na mniej znanych liniach. Z uruchomienia nowych połączeń zadowolony był zarówno przewoźnik, jak i pasażerowie i samorząd. Mieliśmy też świetnego partnera, jakim była PKP PLK – podkreślił Paweł Pleśniar z Arrivy. – Można nie tylko wozić pasażerów na Helu, ale też na Żuławach i Mierzei Wiślanej. Mam nadzieję, że uda nam się w przyszłym roku powrócić do tych połączeń – dodał.

W kategorii „Dla Pasażera” wygrały PKP Polskie Linie Kolejowe za aplikację umożliwiającą śledzenie pociągów pasażerskich. PKP PLK otrzymały 42,58% głosów. – Doceniony przez Czytelników Portal Pasażera to nowatorskie rozwiązanie w skali Europy. Możliwość sprawdzenia rzeczywistego położenia pociągów i ewentualnych opóźnień, a nawet ich przyczyn to nie jest nasze ostatnie słowo – zapowiedział Andrzej Pawłowski z PKP PLK. – Mimo że naszym klientem są przewoźnicy, to chcemy, żeby pasażerowie czuli się dobrze poinformowani. To szczególnie ważne w obliczu największego w Europie programu inwestycyjnego, jaki jest prowadzony na polskiej kolei – podkreślił Pawłowski.

W kategorii „Innowacja” zwyciężyła firma Track Tec S.A. za prototypowe rozwiązanie rozjazdu krzyżowego podwójnego na podrozjezdnicach strunobetonowych. Spółka zebrała ponad 60% głosów. – Nagroda jest szczególnie cenna, ponieważ została przyznana przez Czytelników portalu rynek-kolejowy.pl, a nie przez wąską Kapitułę – powiedział Krzysztof Niemiec z Track Tecu. Jak dodał, to nie jedyne wyróżnienie, jakie TrackTec otrzymał na Trako. – Widać więc, że pod względem innowacji przygotowaliśmy się do targów bardzo dobrze – powiedział.

„Nagrodę Specjalną”, przyznaną przez redakcję "Rynku Kolejowego", odebrała spółka KZN Bieżanów. Redakcja zdecydowała się na wyróżnienie firmy ze względu na jej skuteczne działania na styku nauki i biznesu, których efektem był system logistyczny dedykowany do transportu rozjazdów kolejowych wraz z dedykowanym wagonem o nazwie Switcher, którą wybrali Czytelnicy. – Wyróżnienie przyznane przez „Rynek Kolejowy", który napędza całą branżę, szczególnie nas cieszy. Moim zdaniem doceniono to, co zrobiliśmy w tym roku, a z czym nie kojarzy się firma KZN Bieżanów, czyli poszliśmy w tabor. W ten sposób do tej Lokomotywy Rynku Kolejowego dołączyliśmy nasz wagonik – powiedział Remigiusz Tytuła z KZN Bieżanów.